Expoziția „Gustav Klimt. Precursor al modernității”

Seria 𝗖𝗹𝗮𝘀𝘀𝗶𝘅 𝗶𝗻 𝗙𝗼𝗰𝘂𝘀 pune în perspectivă o serie de aspecte strâns legate *sau nu* de muzica clasică în contextul contemporan și în raport cu o suită de paradigme aflate în continuă evoluție.
Expoziţia itinerantă cuprinde 15 panouri și prezintă principalele etape ale vieții și operei lui Gustav Klimt, inclusiv perioada în care a pictat tablourile care decorează Castelul Peleș. Expoziția este oferită în România de către Forumul Cultural Austriac și a fost realizată la propunerea Ministerului Afacerilor Externe al Austriei. Curatoarea expoziției este Sandra Tretter. 
 

Vernisajul expoziției Gustav Klimt. Precursor al modernității are loc joi, pe 2 martie, de la orele 14:00, la Palatul Braunstein. Prezintă Andrei Popov, Director Adjunct al Forumului Cultural Austriac. 

 

Despre expoziție: 
Expoziția „Gustav Klimt. Precursor al modernității” se oprește asupra celor mai importante repere din activitatea artistului. Alături de Josef Hoffmann, Otto Wagner, Joseph Maria Olbrich, Richard Gerstl, Egon Schiele şi Oskar Kokoschka, Gustav Klimt (1862 – 1918) este exponentul unei epoci fascinante, ale cărei ecouri se resimt până în prezent. 
 
Gustav Klimt și-a pus amprenta asupra orașului său natal, Viena. Provine dintr-o familie modestă dintr-o suburbie rurală vieneză, iar tatăl său, Ernst Klimt a fost gravor. Acesta ar fi fost, poate, și parcursul lui Gustav dacă nu ar fi urmat Şcoala de arte aplicate a Muzeului cezaro-crăiesc pentru Artă şi Industrie (astăzi denumit Universitatea de Artă Aplicată), unde este admis la numai paisprezece ani.
 
Tranziția radicală către stilul Art Nouveau de factură austriacă se produce la sfârşitul anilor 1890, culminând cu tabloul „Sărutul” din anul 1907, piesa de rezistenţă a galeriei de pictură din Palatul Belvedere. Celebru, în primul rând, pentru tablourile sale alegorice şi pentru portretele de femei, Klimt îndreaptă târziu către pictura peisagistică. Printre cele aproximativ două sute cinzeci de tablouri cunoscute ale lui Klimt se regăsesc numeroase peisaje, majoritatea pictate în zona lacului Atter (Attersee), unde Klimt își petrece verile până în 1916. Odată cu anul 1899 peisajele lui Klimt sunt pictate exclusiv în format pătrat, ilustrând iazuri, mlaştini, grădini înflorite de la ţară şi vederi din adâncul pădurii.
 
Din mulţimea de schiţe cu nuduri, care s-au născut în atelierul pictorului, se păstrează în jur de patru mii de lucrări, în cea mai mare parte desene şi câteva acuarele.
Necrologul rostit de Egon Schiele rămâne o fină observație asupra parcursului său artistic: „Gustav Klimt/ Un artist de o incredibilă perfecţiune/ Un om de o rară profunzime/ Opera sa, un sanctuar.”, Egon.
 
Prin participarea la eveniment, participanții își oferă acordul privind utilizarea imaginilor fotografice și a înregistrărilor audio și video în scopul promovării activităților festivalului.
 

Află primul când sunt puse în vânzare următoarele bilete / abonamente Classix:

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft – WordPress form builder

Abonează-te la Newsletter

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft – WordPress form builder